Yettel Connect rendezvény a Millenárisban

Yettel, Cetin logo

Üdvözlünk a Yettel Connect eseményen a Millenáris Parkban!

A helyszínen megismerkedhetsz a VR csocsóval és az Orvosi képalkotás VR szemüvegen keresztüli megoldással. Ezek az innovatív technológiák új dimenziókat nyitnak meg a szórakozás és az orvosi képalkotás világában. Az oldalon bővebb információkat találsz róluk, és ha még nem próbáltad ki őket, ne hagyd ki a lehetőséget!
 

Innovatív VR Csocsó élmény: A játék határainak átlépése

Bemutatjuk a modern kliens-szerver architektúrára épülő csocsóasztalt, amely szenzorokkal, szerverrel, routerrel és négy VR szemüveggel van felszerelve. A hagyományos csocsóasztal átalakítása révén egy új, izgalmas játékélményt kínálunk.
A virtuális környezet és a VR headsetek határtalan lehetőségeket kínálnak a játékosok számára. Jelenleg Hawaii gyönyörű tengerpartján játszhatsz, a szórakozás új dimenzióját nyújtva.
 

Hogyan működik?

A rendszer két szenzorból, egy adatfeldolgozó egységből és egy szerverből áll, amely a játékfizikát kezeli, és a routeren keresztül kommunikál a VR szettekkel. Az analóg kontrollok és a VR technológia integrálása lehetővé teszi, hogy a játékosok fizikailag is részt vegyenek a játékban, miközben a játék teljesen virtuális környezetben zajlik.
A nézők pedig valós időben követhetik a csocsóasztal eseményeit, mivel a játékot streamelve is közvetítjük.
A kliensoldali és szerveroldali szoftver biztosítja a zökkenőmentes működést. 
 

VR és csocsóasztal kommunikáció

A fejlesztés során felmerült nehézségeket a VR interakciók és a fizikai játék szinkronizálása jelentette. Az 5G technológia alkalmazása kulcsfontosságú a késleltetés minimalizálása és a válaszidő optimalizálása érdekében, különösen, ha több játékos több asztalra oszlik el. Ez a technológia különböző ipari környezetekben is alkalmazható, például drónok együttműködésében és valós idejű adatátvitelben, lehetővé téve a gyors információáramlást különböző helyszíneken.
 

Forradalmi VR megoldás az orvosi képalkotásban

Az Óbudai Egyetem hallgatói fejlesztettek egy VR szerver alapú rendszert, amely lehetővé teszi a digitális orvosi képek megjelenítését, nagy felbontásban és 3D formátumban. Az orvosok, akár útközben is, az okostelefonjaikon megjeleníthetik a szükséges képeket. A rendszer célja a gyors adatátvitel és a megfelelő vizualizáció biztosítása, lehetővé téve a 3D környezet megosztását orvosok és kutatók között.
 

Hogyan működik a megoldás?

A rendszer videostreaming segítségével valós időben végzi a 3D számításokat. A központi szerver a felhasználók mozgási adatainak feldolgozásával hoz létre egy megosztott 3D virtuális teret, amelyben a vizsgált minták szabadon megtekinthetők. Fontos, hogy a rendszer képes legyen folytatni a munkát a hálózati kapcsolat minőségének romlása esetén is. Ennek érdekében egy funkciót úgy lett implementálva, amely folyamatos képstreamet biztosít, így ha a késleltetés nő, a felhasználó még mindig képes képadatokat kapni, bár alacsonyabb felbontásban.


Technológiai kihívások

A fejlesztés során a legnagyobb kihívások közé tartozott a késleltetés minimalizálása és a képek gyors kezelése különböző gyártók eszközein. A felhasználóknak globálisan is elérhetőnek kell lenniük a szolgáltatásnak, ami alacsony helyi informatikai igényt követel. Az 5G technológia alkalmazása kritikus a nagy adatmennyiség és a gyors adatátvitel biztosítása érdekében.
A rendszer kliensoldali interaktivitása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy válasszanak a megjelenítendő képek közül.


Hardverigény

A megoldás VR szemüvegekből, erős szerverekből, internetkapcsolatból és végberendezésekből (okostelefonok, táblagépek) áll. A szerver jelentős számítási kapacitást igényel, beleértve a GPU-t és a nagy memóriát.
Az optimális működéshez 5G hálózatra van szükség, mivel a 4G sebessége nem elegendő. 


Miért szükséges az 5G ezekhez a megoldásokhoz?


1.    Gyors adatátvitel: Az 5G lehetővé teszi a nagy mennyiségű adat azonnali átvitelét, ami kritikus a VR alkalmazások, mint például a 3D orvosi képek és a VR csocsó zökkenőmentes működéséhez.
2.    Alacsony késleltetés: Az alacsony késleltetés biztosítja, hogy a felhasználók valós időben tapasztalhassák meg a VR élményeket, legyen szó orvosi diagnózisról vagy virtuális csocsó játékról, így a válaszidő minimalizálható.
3.    Magas sávszélesség: Az 5G képes kezelni a nagy felbontású 3D képek és a valós idejű interakciók által generált adatmennyiséget, lehetővé téve a részletes és gazdag élményeket mindkét alkalmazásban.
4.    Skálázhatóság: Az 5G technológia támogatja a több felhasználó egyidejű csatlakozását, így a VR csocsó bajnokságok és az orvosi konzultációk zökkenőmentesen lebonyolíthatók.
5.    Mobilitás: Az 5G lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bárhol és bármikor hozzáférjenek a VR élményekhez, legyen az orvosi képek megtekintése vagy virtuális csocsózás, így növelve a rugalmasságot és a hozzáférhetőséget.
6.    Fejlett interaktivitás: Az 5G segítségével a felhasználók valós időben, interaktívan tudnak együttműködni, javítva ezzel az orvosi diagnózisok pontosságát és a játékélményt a VR csocsóban.
7.    Környezeti igények csökkentése: Az 5G technológia csökkenti a lokális informatikai igényeket, így könnyebbé teszi a különböző VR alkalmazások integrációját és üzemeltetését.
8.    Innovációs lehetőségek: Az 5G technológia lehetőséget biztosít új, innovatív megoldások kifejlesztésére, például a VR alapú orvosi oktatásra és a virtuális szórakoztató eseményekre, mint például a csocsóbajnokságok.


Köszönjük az Óbudai Egyetemnek a megoldásokat!

Óbudai Egyetem logója

Ezek a technológiák nemcsak a jövő, hanem a jelen innovatív megoldásait is képviselik. Képzeljük el együtt a határok nélküli tanulás és szórakozás világát, ahol a virtuális valóság új lehetőségeket kínál mindenki számára. Csatlakozz hozzánk ezen az izgalmas úton, és fedezd fel, milyen távolra vezethetnek a legújabb technológiák az 5G hálózaton keresztül. 

 

Szakmai együttműködő partnerünk:

 

BiotechLab logója