A Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkénteseinek munkája már rég nem merül ki a kagyló okozta sebek ellátásában, vagy az újraélesztésben, bár kétségtelenül továbbra is ezek a legfontosabb feladataik a strandokon. Az önkéntesek koordinációja és az adminisztráció is sok időt és figyelmet követel tőlük. Utóbbiban a Telenorral és a Synaptellel közösen fejlesztett digitális esetnapló segíti munkájukat, mellyel jelentősen egyszerűsödik a sok időt igénylő statisztikák elkészítése is. A digitális esetnaplóban gyűjtött adatok gyors elemzéséből már a szezon alatt fény derülhet olyan veszélyforrásokra az egyes strandokon, amire kiemelt figyelmet kell fordítania a szolgálatnak az idényben.
Minden másodperc számít
A Balatoni Elsősegély Szolgálat idén 25 darab Samsung A5 2016 okostelefont kapott a Telenortól, mely képes a leggyorsabb adatátvitelt lehetővé tevő 4G+ hálózaton működni. Az LTE Advanced néven is ismert mobiltechnológia használatával megduplázható a 4G-s le-, és feltöltési sebesség, amely 300/50 Mbps-ot is elérhet, így jelentősen felgyorsulhatott az önkéntesek közötti kommunikáció.
A Telenor nyár elején tette elérhetővé a Balaton partján, Siófokon és Balatonfüreden 4G+ szolgáltatását, és az év folyamán a Balaton mellett és országszerte is bővíti a leggyorsabb mobilinternet elérhetőségét. A fejlesztésre azért is volt szükség, mert a nyári hónapokban jelentősen, akár hatszorosára is megnő a Balaton környékén a felhasználók adatforgalma.
„A Telenor évek óta stratégia partnere a Magyar Vöröskeresztnek. Az együttműködés kiváló példája annak, hogy hogyan tud egy telekommunikációs szolgáltató hatékonyan segíteni saját eszközeivel és szolgáltatásaival egy jó ügyet” – mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. „A Telenor által adományozott új készülékek, a villámgyors internet és a megfelelő lefedettség nagyban segítette a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat zökkenőmentes belső és külső kommunikációját, valamint a digitális esetnaplók megfelelő működtetését” – emelte ki a szervezet vezetője.