var gtmExponeaConfig = { target: 'https://api-erica.pannon.hu', token: '3aaa625a-71d2-11eb-a41d-0eef85269f59', new_experiments: 'sync', track: { google_analytics: false, visits: true, default_properties: { source: 'WEB', language: 'hu', logged_in: false} } }; if (false) { gtmExponeaConfig.push = { safari: { websitePushID: 'web.hu.yettel' }, } } !function(e,n,t,i,o,r){var a=4e3,c="xnpe_async_hide";function s(e){return e.reduce((function(e,n){return e[n]=function(){e._.push([n.toString(),arguments])},e}),{_:[]})}function m(e,n,t){var i=t.createElement(n);i.src=e;var o=t.getElementsByTagName(n)[0];return o.parentNode.insertBefore(i,o),i}r.target=r.target||"https://api.exponea.com",r.file_path=r.file_path||r.target+"/js/exponea.min.js",e[t]=s(["anonymize","initialize","identify","update","track","trackLink","trackEnhancedEcommerce","getHtml","showHtml","showBanner","showWebLayer","ping","getAbTest","loadDependency","getRecommendation","reloadWebLayers"]),e[t].notifications=s(["isAvailable","isSubscribed","subscribe","unsubscribe"]),e[t].snippetVersion="v2.1.0",function(e,n,t){e[n]["_"+t]={},e[n]["_"+t].nowFn=e[t]&&e[t].now?e[t].now.bind(e[t]):Date.now,e[n]["_"+t].snippetStartTime=e[n]["_"+t].nowFn()}(e,t,"performance"),function(e,n,t,i,o,r){e[o]={sdk:e[i],sdkObjectName:i,skipExperiments:!!t.new_experiments,sign:t.token+"/"+(r.exec(n.cookie)||["","new"])[1],path:t.target}}(e,n,r,t,o,RegExp("__exponea_etc__"+"=([\w-]+)")),function(e,n,t){m(e.file_path,n,t)}(r,i,n),function(e,n,t,i,o,r,s){if(e.new_experiments){!0===e.new_experiments&&(e.new_experiments={});var p=e.new_experiments.hide_class||c,u=e.new_experiments.timeout||a,_=encodeURIComponent(r.location.href.split("#")[0]),l=e.target+"/webxp/"+n+"/"+r[t].sign+"/modifications.min.js?http-referer="+_+"&timeout="+u+"ms";"sync"===e.new_experiments.mode&&r.localStorage.getItem("__exponea__sync_modifications__")?function(e,n,t,i,o){t[o][n]="<"+n+' src="'+e+'">",i.writeln(t[o][n]),i.writeln("<"+n+">!"+o+".init && document.writeln("+o+"."+n+'.replace("/'+n+'/", "/'+n+'-async/").replace("><", " async><"))")}(l,n,r,s,t):function(e,n,t,i,o,r,a,c){r.documentElement.classList.add(e);var s=m(t,i,r);function p(){o[c].init||m(t.replace("/"+i+"/","/"+i+"-async/"),i,r)}function u(){r.documentElement.classList.remove(e)}s.onload=p,s.onerror=p,o.setTimeout(u,n),o[a]._revealPage=u}(p,u,l,n,r,s,o,t)}}(r,i,o,0,t,e,n),function(e,n,t){e[n].start=function(i){i&&Object.keys(i).forEach((function(e){return t[e]=i[e]})),e[n].initialize(t)}}(e,t,r)}(window,document,"exponea","script","webxpClient", gtmExponeaConfig); 1;

Mentálhigiénés program indul pedagógusoknak

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot indít, hogy segítse az iskolákat a mentális egészség elérésében, megőrzésében.

Önreflexió, digitális jóllét, fejlődési szemléletmód, stresszkezelés, hatékony kommunikáció, az érzelmi intelligencia fejlesztése. Csak néhány azon készségek közül, amelyek segítenek megküzdeni a mindennapok kihívásaival. Habár rengeteg különböző elképzelés létezik arról, milyen jövőt képzelünk magunknak és az utánunk következő generációnak, a társadalom jóllétével kapcsolatban a legtöbben egyetértenek. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) a tanulás jövőjével kapcsolatos iránymutatása 2030-ra a jóllét elérését célozza meg. Ehhez nélkülözhetetlen azon kompetenciák elsajátítása, amelyek abban segítenek, hogyan reagáljunk jól az élet ma már elkerülhetetlen velejárójára, a változásra. Ugyancsak döntő fontosságú az érzelemkezelés, valamint az oktatás folyamatként történő értelmezése.

OECD

 

A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli, Mentális Egyensúly Programot indít, amelynek célja, hogy támogassa az iskolákat a lelki egyensúly elérésében, megőrzésében.

„A mentális egyensúly megtalálása nem csupán a digitális tudatosság szempontjából fontos. Abban szeretnénk módszertani segítséget nyújtani a pedagógusoknak, hogy olyan készségeket és gyakorlatokat szerezzenek, amelyekkel képesek maguk és a diákok érzelmi jóllétét erősíteni. Úgy gondoljuk, a tanárok ilyen formában történő támogatása az eredményességhez és a következő nemzedék sikeréhez is hozzájárulhat” – mondta el Varga Krisztina pedagógus, a ProSuli mentálhigiénés szakértője.

A ProSuli Mentális Egyensúly Programja a következő időszakban folyamatosan épül és bővül. A program alapvetően három pilléren alapszik.

Az első az iskolák rendszeres tájékoztatása olyan rendezvényekről és programokról, ami számukra hasznos lehet. Ehhez kapcsolódva a 2022/2023-as tanév májusában rendezik meg az első ProSuli Mentális Egyensúly Szakmai Napot, ahol neves szakemberek előadásai és műhelyfoglalkozások segítik a pedagógusokat abban, hogy saját és tanítványaik lelki egyensúlyát eredményesen megtalálják és megőrizzék.

A második a helyi szintű támogatás: az iskolák a nevelőtestület, illetve osztályaik részére gyakorlati foglalkozásokat (teamcoaching, műhelymunka) igényelhetnek, ahol kifejezetten a mentális jóllét helyreállításán, megőrzésén, továbbá a szemléletformáláson van a hangsúly, és az elsődleges cél a pedagógusok, gyerekcsoportok jóllétének, az ehhez szükséges készségeknek a fejlesztése.

A harmadik a pedagógusok módszertani felkészítése a diákok támogatására. Ehhez olyan – az oktató-nevelő munkába illeszthető – ismereteket, módszereket és technikákat ismerhetnek meg a tanárok, melyek többek között érintik a tanulói önreflexió, a digitális jóllét, a fejlődési szemléletmód (growth mindset), a stresszkezelés, a hatékony kommunikáció, valamint az érzelmi intelligencia fejlesztésének témaköreit is.

További információ a Mentális Egyensúly Programról: https://prosuli.hu/a-kiegyensulyozott-elet-egy-jobb-elet-az-oktatasban-is/

OECD Learning Compass grafika forrása: https://www.oecd.org/education/2030-project/teaching-and-learning/learning/