Hogyan állíthatom be a hívásátirányítást a mobilomon?
A mobiltelefon korszakának egyik legnagyobb előnye, hogy mindig elérhetőek vagyunk, nem kell arra várnia valakinek, hogy hazaérjünk vagy leüljünk az irodai asztalunkhoz. Ez sok téren hatalmas előrelépés, de néha az is előfordul, hogy egy időre szeretnénk "lekapcsolódni". Moziban, színházban ugyanúgy nem illik felvenni a telefont, de megannyi személyes és munkahelyi programot lehet még felsorolni, amikor illedelmességből vagy épp azért, hogy ne zavarjuk meg az aktuális tevékenységünket, a telefonos elérhetőségünket kis időre felfüggesztenénk.
Ilyenkor azonban hasznos, ha a hívónak lehetőséget adunk arra, hogy valamilyen módon mégis jelezze a hívását, esetleg segítséget kaphasson mástól - erre kiváló lehetőség a hívásátirányítás.
Mi is a hívásátirányítás pontosan?
A szolgáltatás segítségével a mobiltelefonunkra beérkező hívásokat automatikusan átirányíthatjuk egy tetszőleges telefonszámra, így a hívó a mi számunkat tárcsázva azonnal a beállított "célállomáson" köt ki, amelyek a következők lehetnek: bármilyen egyéb yetteles mobilszám saját Hangpostánk más szolgáltatónál regisztrált mobilszám belföldi vezetékes szám külföldi vezetékes vagy mobilszám
A hívásátirányítás során persze van néhány észszerű kivétel, többek között ezek: a Yettel hálózatából nem hívható telefonszámok emelt díjas hívószámok speciális, rövidített hívószámok, például segélyhívók, információs vonalak
Milyen típusai vannak a hívásátirányításnak?
Alapvetően kétféle lehetőségünk van: feltétel nélküli hívásátirányítás - ekkor a beállítás megszüntetéséig minden beérkező hívás automatikusan a megadott számot éri el feltételes hívásátirányítás - ekkor megadhatjuk, hogy csak olyankor irányítsa át a hívót más számra, ha a telefonunk épp foglalt, egy bizonyos időkorlátig nem vesszük fel, vagy a számunk valamiért épp nem elérhető, például nincs térerő, esetleg olyan országban tartózkodunk, ahol letiltottuk a roaming használatát
Hogyan lehet bármilyen készüléken beállítani a hívásátirányítást?
Mivel a hívásátirányítás a szolgáltató által kínált funkció, ezért az általunk használt telefon márkájától és modelljétől függetlenül beállítható általános kódok használatával. Alapvetően minden előfizető számára elérhető és aktiválva van. Az átirányítás módosítása csak a Yettel által, illetve külföldön a külföldi szolgáltató által lefedett területen lehetséges - tehát ott, ahol a készülék térerőt jelez. Ehhez először érdemes megismerni az átirányítás különféle fajtáinak kódszámait:
- feltétel nélküli átirányítás, tehét az összes hívás átirányítása: 21
- átirányítás foglaltság esetén, tehát akkor, ha éppen telefonálunk: 67
- átirányítás, ha nem fogadjuk a hívást (kicseng, de nem vesszük fel): 61
- átirányítás, ha nem vagyunk elérhetőek, például azért, mert nincs térerő, kikapcsoltuk a telefont, vagy épp nincs telefonkészülékünkben a SIM-kártya: 62
A legkényelmesebb természetesen az, ha a telefonban van valamilyen előre beállított módszer a hívásátirányítás kezelésére - ezt a készülék használati útmutatójában lehet megtalálni. Ha viszont egy bármelyik mobilon elérhető módszert használnánk, a fenti kódok ismeretében a hívásátirányítást az alábbi módokon végezhetjük el:
- gomb, * gomb, kódszám, * gomb, telefonszám (ahova átirányít), # gomb, hívásindító gomb (NOKIA készülékeken a * gomb kétszeri megnyomása között 3 mp szünetet kell hagyni.)
A telefonszámot a következő módon kell beírni:
- A "+" jel, az ország hívószáma, körzetszám (vagy a mobiltelefon előhívószáma), telefonszám (pl. +36209123456).
- Hasonló módon ellenőrizhetjük, hogy épp milyen beállítások érvényesek a hívásátiréányításra:
- gomb, # gomb, kódszám, # gomb, hívásindító gomb
- A készüléken történő törlés általános, minden készülékre érvényes módja, ha csak egyféle átirányítást szeretnénk törölni:
- gomb, # gomb, kódszám, # gomb, hívásindító gomb
A készüléken történő törlés általános, minden készülékre érvényes módja, ha az összes aktivált átirányítását egyszerre szeretnénk törölni:
- gomb, # gomb, 002, # gomb, hívásindító gomb
Akkor sincs gond, ha utólag kapunk észbe, hogy otthon felejtettük a telefont: ilyenkor feltétel nélküli hívásátirányítást a Yettel ügyfélszolgálatán is lehet kérni. Számlás előfizetés esetén aktív előfizetés, kártyás előfizetés esetén pozitív egyenleg szükséges, ehhez csak annyi szükséges, hogy az ügyintézés előtt legyen kéznél a kártyaszintű jelszavunk.
Mennyibe kerül a hívásátirányítás?
Jó hír, hogy a szolgáltatás igénybevétele havidíjmentes. A létrejövő átirányított hívások után számolódik csupán forgalmi díj, amely megegyezik a megadott telefonszám hívása során fizetendő percdíjjal. A perckedvezmény és korlátlan hívásirányok kedvezményei az átirányított hívások esetében nem érvényesülnek, így az átirányított hívások díjai minden esetben a havi előfizetési díjon felül kerülnek számlázásra.
Az átirányított hívások forgalmi díjait a hívásátirányítást kezdeményező előfizető fizeti és az alábbiak szerint terhelődik:
Saját hálózatba: a tarifacsomaghoz tartozó hálózaton belüli irány díja
Belföldi mobil- és vezetékes hálózatba: a tarifacsomaghoz tartozó egyéb mobil- és vezetékes irányba érvényes díja
Külföldi számra: az adott országra vonatkozó nemzetközi hívásdíj
A hívásátirányítás tehát egy könnyen, bármilyen készüléken beállítható és testre szabható szolgáltatás, amit érdemes bekapcsolni és a használati szokásainknak megfelelően beállítani - így biztosan nem maradunk le egyetlen fontos hívásról sem, hiszen ezek még elfoglaltságunk, elérhetetlenségünk esetén is a hangpostára, vagy egy másik telefonszámra irányítódnak át.
Szerző:
Bátky Zoltán
informatikai és távközlési szakújságíró, szerkesztő
