Teljes körű védelem a telefonodnak a Yettel készülékbiztosítással
Jobb félni, mint megijedni: ez a közmondás ugyan sokszor túlzott óvatosságra int, de van, amikor tényleg fontos problémára hívja fel a figyelmet. Ma már teljesen általánosnak számít, hogy a számunkra legfontosabb és legértékesebb dolgokra biztosítást kötünk - ez lehet a lakásunk, az autónk vagy akár az egészségünk és az életünk. A mobiltelefon ma már sok szempontból beletartozik ebbe a körbe: önmagában az is fontos, hogy ezek a készülékek nem olcsók, és ha elvesznek, meghibásodnak vagy ellopják őket, a pótlásuk komoly költséget jelenthet. Emellett viszont ezen vannak a fontos adataink, jelszavaink, munkahelyi, baráti és családi kapcsolattartásunk módjai, egy sor naponta használt app és segéd, amelyek hiányát azonnal megéreznénk.
Egy felelős mobilszolgáltató tisztában van ezekkel a lehetőségekkel: a Yettel ezért kínál készülékbiztosítást, amely nem csak kényelmes és gyors megoldást tesz lehetővé a nem várt káreseményeket követően, de egy folyamatos biztonsági hálót is jelent az ügyfeleknek.
Ezért éri meg készülékbiztosítást kötni a telefonodra
Bár egy mobiltelefon "nem papírból készült", tehát azért arra nem kell odafigyelni, hogy csakis védőkesztyűben fogjuk meg és használat előtt tegyünk alá puha kispárnákat, de mint minden műszaki eszköz, különféle hibáknak, veszélyeknek van kitéve. Emellett rajtunk kívül álló okok miatt is meghibásodhat, elveszhet - megannyi olyan eshetőség, amelyre a biztosítás megoldást jelenthet.
Véletlen káresemények
Ezek azok, amiket nem látunk előre, de mindenkivel megtörténhetnek. Kicsúszik a kezünkből a telefon, véletlenül hozzákoccantjuk valamihez, és máris kész a baj, törhet vagy repedhet a kijelző, az ütődés miatt valamilyen belső alkatrész hibásodhat meg.
Lopás
Bár a készülékek rendelkeznek alapvető garanciával, az általában olyan meghibásodásokra vonatkozik, amely rendeltetésszerű használat közben történik. A mobilok ellopása nem ilyen, épp ezért hiába is próbálnánk erre az esetre garanciát érvényesíteni - a biztosítás azonban segíthet.
Harmadik személy általi rongálás
Hasonlóképpen a készülékek általános garanciája nem véd meg attól, amikor valaki más teszi tönkre a telefont. Elég csupán egy percre odaadni valakinek a mobilt, de olyan is történhet, hogy mások nem veszik észre a széken hagyott eszközt.
Vízkár, a készülék beázása miatti hibák
A garanciában általában kifejezetten hangsúlyozzák, hogy a beázás, belső vízpára képződése, vagy vízbe ejtés miatti hibákra nem vonatkozik a szerződés. A készülékek belsejében apró indikátorokat helyeznek el, amelyek egyértelműen jelzik, ha víz került a készülékházba, ilyenkor pedig hiába hivatkozunk arra, hogy még garanciális a mobil.
Garancia utáni belső meghibásodás
Manapság egy jól megépített telefon sokkal tovább van használatban az általános garanciális időszaknál. Hiába vigyázunk a készülékre, ha ezután hibásodik meg benne valami, már csak pénzért számíthatunk a javításra, komolyabb hiba esetén pedig vásárolhatunk új telefont.
Sérült készülék esetén cseretelefon
Amikor egy biztosított telefont leadunk javításra vagy bevizsgálásra, a megoldásig sem maradunk mobil nélkül, hiszen a készülékbiztosítás azt is tartalmazza, hogy erre az időszakra a készülékünkhöz hasonló kategóriás modellt használhatunk.
Gyors segítség, ügyintézés
Egy sérült, meghibásodott vagy ellopott telefonnal kapcsolatos ügyintézés hosszadalmas és körülményes lehet. A készülékbiztosítás egyik fontos előnye, hogy az ügyfél gyorsan talál megoldást a problémájára.
Hogyan működik a készülékbiztosítás a Yettelnél?
A Yettelnél vásárolt telefonokra akár a vásárlással egy időben köthető biztosítás, de erre utólag is van lehetőség, amennyiben az adott készülék szerepel a biztosítható eszközök listáján. Ekkor egy gyors ellenőrzés szükséges a biztosítás elindításához. Tabletekre a vásárlást követő 6 hónapban lehet utólag biztosítást kötni, ahogy tartozékokra is, azokban az üzletekben, ahol a vásárlásuk történt.
Milyen eszközökre köthető biztosítás?
Alapvetően mobiltelefonokra, de akár okosórákra, routerekre és modemekre is köthető biztosítás - sőt, már az sem feltétel, hogy kizárólag új és a Yettelnél vásárolt eszköz legyen. Alapvetően legfeljebb egymillió forint listaárú készülékekre érvényes, online csak új eszköz vásárlásakor, de a Yettel üzletekben használt készülékekre, utólag is. Ez esetben a telefon ellenőrzése után lehet megkötni a biztosítást. Az sem okoz problémát, ha már rendelkezünk egy biztosított telefonnal, ugyanis a Yettelnél akár több készüléken vagy tartozákon is lehet érvényes biztosítás egyidejűleg.
Mit kínálnak a különféle biztosítási csomagok?
Jelenleg a Yettel háromféle csomagot kínál. A Basic kiterjed a véletlen károsodásokra (például, ha eltörik, megreped vagy elázik a készülék), valamint a harmadik személy által szándékosan elkövetett rongálásra. A Medium csomag ezeken delül a lopást is magában foglalja, míg az Extra beemeli a gyári garancia letelte utáni egy évben fellépő belső meghibásodást, valamint a nedvesség, páralecsapódás, elázás miatti hibákat. A havidíjak és a biztosítási önrész összege a készülék listaára alapján számolható ki, ehhez részletes útmutatót a yettel.hu/keszulekbiztositas oldalon lehet elolvasni.
Mit tegyünk egy káresemény megtörténtekor?
Ha beütött a baj, elsőként a kárbejelentési vonalat kell felhívni munkaidőben: ez a 2021. november 1. előtt kötött biztosítások esetén a +36 80 620-400, míg az ezutáni biztosítások esetén a 2021. november 1. után kötött biztosítás esetén a +36 80 620-404. Utóbbi esetben a www.O2fs.hu weboldalon is megtehetjük a bejelentést. Fontos, hogy lopás vagy rongálás esetén rendőrségi feljelentésre is szükség van, az ellopott készülékek SIM-kártyáját pedig a Yettelnél azonnal le kell tiltani.
Ha elfogadják a káreseményt, a készüléket futár veszi át, valamint igény esetén kiviszi a kölcsönkészüléket a javítás idejére. Az önrészt a káresemény esetén a megjavított vagy cserélt készülék átvételekor a futárnak kell kifizetni. A sérült készüléket ezután a biztosító szervizpartnere javítja meg, illetve, ha az nem javítható vagy ellopták, a szervizpartner elsősorban típusazonos készülékre cseréli. Amennyiben ilyen nem áll rendelkezésre a 20 munkanapos kárrendezési határidőn belül, akkor az ügyfél tájékoztatást kap a biztosított készülékhez hasonló paraméterekkel rendelkező eszközökről.
Fontos, hogy ellopott vagy megrongált készülék esetén rendőrségi feljelentésre is szükség van, valamint a lopás, elvesztés felfedezése után minél hamarabb le kell tiltani a SIM-kártyát is.
Védelem a telefonodnak, nyugalom neked
A készülékbiztosítás természetesen akkor hasznos, ha már megtörtént a baj. Ennek ellenére fontos, hogy megtegyünk mindent annak érdekében, hogy bármi történhessen a telefonunkkal. A külső-belső védelmet sokféleképpen biztosíthatjuk, többek között az alábbi módokon:
- Kijelzővédő fólia alkalmazása - védelem a karcolások, repedések ellen
- Védőtokok használata - még biztosabb ellenállás a leejtések, ütődések esetén
- AirTag és egyéb nyomkövetők - az elveszett, ellopott készülékek megtalálásában komoly segítség
A telefon segítőtárs, mindentudó zsebszámítógép, szórakoztató központ, játékkonzol és kommunikációs mindenes. Hibák, káresemények azonban bármikor történhetnek, olyankor pedig ezt a sokféle funkciót egyszerre veszíthetjük el. Érdemes tehát eleve minden védelmet megadnunk a készülékeinknek, az igazi védőhálót azonban a biztosítás adja.
Szerző:
Bátky Zoltán
informatikai és távközlési szakújságíró, szerkesztő
