Készen állnak a piacra lépésre a Telenor Accelerate program nyertes startupjai

Az áprilisi 5-i Demo Day-en befektetők előtt mutatkozott be a Family Finances, a Photon és a Vimage

A Telenor Accelerate mindhárom nyertes csapata sikeresen teljesítette a program öt hónapos bootcamp-fázisát. A startupok számára rendezett Demo Day-en a Family Finances, a Photon és a Vimage bejelentették, hogy a közeljövőben a nemzetközi piacokon szeretnének terjeszkedni.

Tavaly júliusban indult útjára a Telenor Accelerate – Magyarország első vállalati akcelerációs programjának – második szériája, amelyben három tehetséges startup kapott lehetőséget a Telenor szakmai és anyagi támogatására. Az április 5-i Demo Day-en a kiválasztott vállalkozások először mutatták be projektjeiket a nyilvánosság előtt a hazai és nemzetközi piacra való belépés reményében.

“Fantasztikus volt látni, mennyire felgyorsultak, és mekkorát fejlődtek ezek a projektek a program kezdete óta. A csapatok fiatalok, lelkesek és ami a lényeg: nagyon profi digitális megoldásokat mutattak be. Most már készen állnak, hogy új befektetőket is bevonzzanak és sikerrel lépjenek akár a nemzetközi piacokra. Számunkra a startupokkal való együttműködés nemcsak ígéretes befektetés és tapasztalat, hanem ezáltal segíthetjük Magyarország digitális fejlődését is,” - mondta Christian Wulff Sondergaard, a Telenor Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az egyik győztes csapat, a Family Finances tagjai sikeresen elkészültek fintech alkalmazásuk működő prototípusával: ez lehetővé teszi a szülőknek, hogy digitális úton adjanak zsebpénzt a gyerekeiknek. Az appban tárolt összeget a gyerekek online fizetésre is használhatják, de akár kisebb-nagyobb részösszegeket is elkülöníthetnek, ha gyűjteni szeretnének valamire, például biciklivásárlásra. Az alkalmazás már elérhető tesztelők számára iOS és Android készülékekre is. A csapat a Telenor Accelerate program során egy chatalapú fizetési és pénztovábbítási megoldást is kifejlesztett, amivel a huszonéves generációt célozzák meg. A Family Finances az app egy olyan (white label) verzióját is kínálja bankok és távközlési cégek számára, amelyet a vállalatok saját márkájukra tudnak szabni. A Family Finances egyik alapítója, Fodor Papp Gábor elmondta, hogy alkalmazásuk jól illeszkedik a pénzintézetek fiatalokat célzó stratégiáiba, és megoldásuk nagy segítség lehet az Y és Z generációs ügyfelek elérésében.

A Photon csapatának tagjai egy újabb online fotós piactér helyett inkább egy olyan online ügynökséget hoztak létre, amely tehetséges fotósokat kapcsol össze potenciális ügyfelekkel. Jelenleg elsősorban a budapesti B2B fotópiacot célozzák meg szolgáltatásaikkal, mivel a vállalkozásoknak gyakrabban van szükségük profi fotósok munkájára a privát ügyfeleknél – akik egyébként szintén használhatják a weboldalt. Annak érdekében, hogy az oldalon kizárólag magas minőséget nyújtó fotográfusokat ajánljanak ki az ügyfeleknek, a Photon szakmai zsűrije csak a legjobban dolgozó fotósokat engedi a rendszerbe. Az ügyfelek számára pedig mindig csak azokat a fotósokat javasolják, akik korábbi munkáik alapján a leginkább megfelelőek az adott feladathoz. A Photon alapítója, Volom Sára elmondta, hogy már most több mint 40 fotóssal működnek együtt, és több mint száz megrendelést teljesítettek a platformjukon keresztül. A tervek szerint 2018 harmadik negyedévében indulhat el a Photon weboldalának teljes, online fizetést és a fotósok  számára saját profiloldalt is biztosító verziója. 2019-ben pedig tovább bővülést terveznek, hogy elérjék a közép-kelet-európai régió egyéb piacait is.

A harmadik nyertes startup, a Vimage alapítói egy olyan alkalmazást fejlesztettek, amely lehetővé teszi, hogy külön célfelszerelés nélkül, egy okostelefonnal is egyszerűen készíthessünk cinemagráfokat, azaz kisebb, mozgó részleteket is tartalmazó állóképeket. A Telenor Accelerate program keretében a csapat a meglévő androidos verzió mellé iOS-es kiadást is készített. Alkalmazásuk virálisan terjed, mivel minden vele készített cinemagráfon megtalálható a Vimage logója, így a felhasználók látják, hogy a például az Instagramra feltöltött alkotások milyen appal készültek. A Vimage applikációt már világszerte 500,000 készülékre telepítették, egy átlagos napon pedig mintegy ötezer új felhasználó tölti le. Az applikáció fizetős változatának (amelynek megvásárlásával a Vimage vízjele eltávolítható a kész cinemagráfból) értékesítéséből a cég már most mintegy 4,000 dolláros havi bevételre tesz szert. Bár a Vimage-et fejlesztő csapat pécsi, legtöbb felhasználójuk Oroszországból, Indiából és az Egyesült Államokból használja az appot – mondta el Czigler Zsolt alapító.

A 2017 júliusában meghirdetett, második Telenor Accelerate programra összesen 110 digitális startup jelentkezett, amelyek közül a zsűri három győztest választott ki. A csapatok öthónapos intenzív felkészítésen – bootcampen,  workshopokon – vehettek részt, emellett a következő, a hazai befektetői piacon kiemelkedő szakmai mentorokkal dolgozhattak: Pistyur Veronika, Simó György, Oszkó Péter, Varga Zoltán, Várkonyi Balázs, Vinnai Balázs. A program lezárásaként a startupok a Demo Day-en befektetők előtt mutatták be projektjeiket.

A Telenor volt az első hazai nagyvállalat, amely startup gyorsító programot indított el Magyarországon 2016-ban. A mobilszolgáltató csapatonként összesen 150 millió forint értékben támogatja a kiválasztott vállalkozásokat. A támogatás részét képzik workshopok és szakmai tréningek, hozzáférés a Telenor ügyfélköréhez és partnerhálózatához, infrastrukturális hozzájárulás, valamint vállalkozásonként öt- tízmillió forintos befektetés.

További információ: www.telenor.hu/accelerate 
A rendezvényen készült fotók letölthetők innen.