Kevesebb műanyag és fólia a Telenornál

Egy 25 éve még modern, de mára elavult megoldástól búcsúzhatnak az ügyfelek
Felére csökkenti SIM-kártyái méretét a szolgáltató

Új, környezetkímélőbb SIM-kártyát vezet be a Telenor: a megoldással a felére csökken az új SIM kártyák csomagolási hulladéka, a kártyák szállítása hatékonyabbá válik, így az ahhoz kapcsolódó környezeti terhelés is csökken a jövőben.

Kivezeti régi típusú, negyed évszázada használt, hitelkártya méretű SIM-kártyáit a Telenor. Az új, környezettudatosabb kártyák folyamatosan érkeznek az üzletekbe és váltjáki ki a korábbi, elavult megoldást. A lépéssel az új SIM kártyákhoz kapcsolódó csomagolási hulladék - a kártyákat körülölelő műanyag, valamint a fólia csomagoló mérete egyaránt – 50 százalékkal csökken.

A lépéssel a szállítás is hatékonyabbá válik: a felezett méretű SIM-kártyák szállítási költségein nagyságrendileg 15 százalékos megtakarítás realizálható azáltal, hogy a kisebb méretű kártyák kevesebb csomagolást, és kisebb súlyt jelentenek, ezzel együtt a szállításuk során kevesebb üzemanyag-felhasználás szükséges.

A vállalat hosszú évek óta nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, a mostani lépés szervesen illeszkedik a hosszú távú fenntarthatósági stratégiába. A Telenor saját környezeti hatásainak csökkentése mellett fontosnak tartja, hogy aktívan hozzájáruljon a telekommunikáció környezeti hatásainak mérsékléséhez, és arra biztatja ügyfeleit is, hogy akár csak egy-egy kisebb, a hétköznapok során megvalósítható lépéssel tegyenek a környezetvédelemért.

„A megfelezett SIM-kártya számos korábbi, a fenntartható fejlődés irányába mutató lépésünk egy újabb eleme. A törökbálinti székházunkat megújuló energiákkal látjuk el, a papíralapú helyett bevezettük a digitális szerződést, és egyre nagyobb az e-számlát igénybe vevő ügyfelek száma is. Az üzleteinkben bárki bármikor leadhatja a régi készülékeket a hozzá tartozó akkumulátorokkal és kábelekkel együtt, amelyek szakszerű újrahasznosítása – együtt a korábban említett lépésekkel – mind a környezetünkre ható terhelést csökkentik” – mondta el Mészáros Attila, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

A Telenor elkötelezett a felelős üzleti működés irányában. A vállalat munkatársai azon dolgoznak, hogy az infokommunikációs technológiák előnyeit úgy tegyék elérhetővé mindenki számára, hogy közben az üzleti tevékenységben és döntésekben felelősségteljesen, etikusan és átláthatóan járjanak el, valamint az esetleges káros társadalmi- és környezeti mellékhatásokat minimalizálják és kompenzálják. A Telenor fenntarthatósági törekvéseiről az alábbi oldalon lehet részletesen tájékozódni: https://www.telenor.hu/fenntarthatosag