var gtmExponeaConfig = { target: 'https://api-erica.pannon.hu', token: '3aaa625a-71d2-11eb-a41d-0eef85269f59', new_experiments: 'sync', track: { google_analytics: false, visits: true, default_properties: { source: 'WEB', language: 'hu', logged_in: false} } }; if (false) { gtmExponeaConfig.push = { safari: { websitePushID: 'web.hu.yettel' }, } } !function(e,n,t,i,o,r){var a=4e3,c="xnpe_async_hide";function s(e){return e.reduce((function(e,n){return e[n]=function(){e._.push([n.toString(),arguments])},e}),{_:[]})}function m(e,n,t){var i=t.createElement(n);i.src=e;var o=t.getElementsByTagName(n)[0];return o.parentNode.insertBefore(i,o),i}r.target=r.target||"https://api.exponea.com",r.file_path=r.file_path||r.target+"/js/exponea.min.js",e[t]=s(["anonymize","initialize","identify","update","track","trackLink","trackEnhancedEcommerce","getHtml","showHtml","showBanner","showWebLayer","ping","getAbTest","loadDependency","getRecommendation","reloadWebLayers"]),e[t].notifications=s(["isAvailable","isSubscribed","subscribe","unsubscribe"]),e[t].snippetVersion="v2.1.0",function(e,n,t){e[n]["_"+t]={},e[n]["_"+t].nowFn=e[t]&&e[t].now?e[t].now.bind(e[t]):Date.now,e[n]["_"+t].snippetStartTime=e[n]["_"+t].nowFn()}(e,t,"performance"),function(e,n,t,i,o,r){e[o]={sdk:e[i],sdkObjectName:i,skipExperiments:!!t.new_experiments,sign:t.token+"/"+(r.exec(n.cookie)||["","new"])[1],path:t.target}}(e,n,r,t,o,RegExp("__exponea_etc__"+"=([\w-]+)")),function(e,n,t){m(e.file_path,n,t)}(r,i,n),function(e,n,t,i,o,r,s){if(e.new_experiments){!0===e.new_experiments&&(e.new_experiments={});var p=e.new_experiments.hide_class||c,u=e.new_experiments.timeout||a,_=encodeURIComponent(r.location.href.split("#")[0]),l=e.target+"/webxp/"+n+"/"+r[t].sign+"/modifications.min.js?http-referer="+_+"&timeout="+u+"ms";"sync"===e.new_experiments.mode&&r.localStorage.getItem("__exponea__sync_modifications__")?function(e,n,t,i,o){t[o][n]="<"+n+' src="'+e+'">",i.writeln(t[o][n]),i.writeln("<"+n+">!"+o+".init && document.writeln("+o+"."+n+'.replace("/'+n+'/", "/'+n+'-async/").replace("><", " async><"))")}(l,n,r,s,t):function(e,n,t,i,o,r,a,c){r.documentElement.classList.add(e);var s=m(t,i,r);function p(){o[c].init||m(t.replace("/"+i+"/","/"+i+"-async/"),i,r)}function u(){r.documentElement.classList.remove(e)}s.onload=p,s.onerror=p,o.setTimeout(u,n),o[a]._revealPage=u}(p,u,l,n,r,s,o,t)}}(r,i,o,0,t,e,n),function(e,n,t){e[n].start=function(i){i&&Object.keys(i).forEach((function(e){return t[e]=i[e]})),e[n].initialize(t)}}(e,t,r)}(window,document,"exponea","script","webxpClient", gtmExponeaConfig); 1;

Középiskolások online korrepetálják hátrányos helyzetű kortársaikat az E-tanodában

A Hipernet és a Skype in the Classroom segítségével megszűnnek a földrajzi határok.

Önkéntes alapon segítik online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagokkal hátrányos helyzetű kortársaikat 12-18 éves diákok a most induló E-tanoda projektben. A 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány, a Telenor Magyarország és a Microsoft Magyarország programjának pilotjában egy baranyai kistelepülés diákjai és budapesti gimnazisták tanulnak együtt, az E-tanodában pedig az önkéntes mentorálással az érettségihez kötelező iskolai közösségi szolgálat is teljesíthető.

A digitális technológia és a mobilkommunikáció segítségével köti össze az E-tanoda program a 12-18 éves, iskolai tanulmányaikhoz segítségre szoruló hátrányos helyzetű fiatalokat azokkal a kortársaikkal, akik jól teljesítenek egyes tantárgyakból, és szabadidejükben szívesen megosztják tudásukat másokkal. Az E-tanoda januárban indult, fél évig tartó kísérleti programjához a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és a Városmajori Gimnázium összesen 24 diákja csatlakozott önkéntes „korrepetáló tanárként”, akik a 400 fős ormánsági település, Gilvánfa 14 középiskolás diákjának online mentorálását vállalták.

Az önkéntesek szaktanárok segítségével az E-StudyGroup online keretrendszerében készítenek személyre szabott, interaktív elektronikus tananyagokat a hátrányos helyzetű gyerekeknek, azokra a tárgyakra és témákra fókuszálva, amelyekben a mentoráltak korrepetálásra, segítségre szorulnak. Az E-tanodában a tanulás élő online kapcsolatban, tanulópárokban és -csoportokban zajlik, képzett tanári felügyelet és folyamatos támogatás mellett. Az önkéntesek és diákjaik közösen meghatározott, konkrét célokat jelölnek ki, és a Skype in the Classroom programon keresztül tartják egymással a kapcsolatot. A Telenor az E-tanoda koncepció kidolgozása és koordinálása mellett mindehhez táblagépeket és Hipernetet biztosít a résztvevőknek, valamint célja az is, hogy szakmai tapasztalatcsere és együttműködés induljon a vállalat digitális oktatási programjával, a Hipersulival.

A Telenor Magyarország kezdeményezésére és támogatásával indult projekt szakmai hátterét, a diákok koordinálását és támogatását a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány biztosítja, a gilvánfai diákokat pedig a többszörösen hátrányos helyzetű településen 2008 óta működő Nyitott Ház Tanoda pedagógusai fogják össze. A Microsoft Magyarország két fontos ponton is hozzájárul a program működéséhez: az E-tanodában részt vevő tanulóknak és csoportoknak ingyenesen biztosítja a Skype in the Classroom programot, amely virtuális osztályteremként és tanulásmenedzsment-rendszerként üzemel, valamint a könnyen elsajátítható rendszer használatában már jártas pedagógusok szakmai részvételével biztosítja az E-tanoda zökkenőmentes működését.

hipersuli.jpg

Az E-tanoda program egy kétnapos táborral indult, ahol a résztvevők – önkéntesek és mentoráltjaik – személyesen is megismerhették egymást, és kialakították az együtt tanuló párokat, csoportokat, továbbá a biztonságos internethasználatról szóló képzés mellett bevezetést kaptak a tanulást-tanítást segítő tananyagfejlesztő honlap, az E-StudyGroup és a Microsoft Classroom használatába.  A kísérleti programot követően, a tapasztalatok alapján a szervezők célja a program folytatása, amelyhez az önkéntes középiskolások az érettségi megszerzéséhez kötelezően elvégzendő 50 órás iskolai közösségi szolgálat keretében is csatlakozhatnak.

 „Az E-tanoda jóval több egyszerű oktatási programnál. A digitális technológia segítségével olyan fiatalokat köt össze, akik máskülönben nem kerülnének egymással kapcsolatba. A közös tanulás során nem csak javulhatnak a mentoráltak tanulmányi eredményei, de az őket segítő kortársaik is új ismeretekre tehetnek szert, miközben mindkét csoport digitális készségei fejlődnek. Hiszünk abban, hogy a program hozadéka személyes és társadalmi téren is pozitív hatású, és hozzájárulhat az egyes társadalmi csoportok közti kapcsolat mélyítéséhez. Nagyon jó látni, hogy a civil szakmai résztvevők, a gyerekek és a Microsoft Magyarország is töretlen nyitottsággal dolgozott azon, hogy ez a program elindulhasson.” – mondta el Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

„A Microsoft Skype in the Classroom programjának segítségével az ország bármely részén élő diákok részt vehetnek a tanórákon, és ennek is köszönhetően jobb eredményeket érhetnek el. A megoldás tanárok ezrei számára teszi lehetővé az újszerű oktatási módszerek alkalmazását. Ezen újszerű szemléletnek köszönhetően a diákok – éljenek bárhol is az országban – világra nyitott, felelős, elfogadó felnőttekké válhatnak” – emelte ki Merényi Ádám, a Microsoft Oktatási Üzletágának vezetője. Fontos továbbá, hogy a programnak köszönhetően nem csupán a diákok, de a tanárok is élhetnek a tudásmegosztás lehetőségével, hiszen a nemrég felavatott Innovatív Pedagógus Képzők már készen állnak arra, hogy további iskolák tanáraival osszák meg tapasztalataikat a Microsoft Tanári Közösségi oldalán. „Mindez fontos része,  és gyakorlati megvalósulása annak a gondolatnak, amely mellett elkötelezett a Microsoft, hogy hozzásegítse a világ minden lakóját, közösségét ahhoz, hogy többre legyen képes. Ezen felül hiszünk abban is, hogy a magyar gazdaság versenyképessége azon múlik, hogy mennyire versenyképes a magyar diákok tudása. E két alapelv miatt döntöttünk az E-tanoda projekt támogatása mellett” – tette hozzá Merényi Ádám.


A Telenor oktatási programjairól

A Telenor elkötelezett aziránt, hogy a rendelkezésére álló mobiltechnológia, Hipernet hálózata és szaktudása révén segítse a korszerű, digitális oktatás terjedését. Biztonságos internethasználatról szóló képzése mellett ennek szellemében indította el 2015-ben digitális oktatási programját, a Hipersulit, amelyben már országszerte több mint 1500 diák tanulhat a közoktatásban digitális eszközök és módszerek segítségével. Az E-tanoda projekt mellett a Telenor együttműködik az ahhoz hasonló elven működő Kórházsuli projekttel is, amelyben középiskolás és egyetemista diákok segítenek egyedi digitális tananyagokkal és korrepetálással tartós kórházi ápolásra szoruló beteg gyerekeket. A Telenor Magyarország egyéb vállalati felelősségvállalás programjairól és tevékenységéről bővebb információ található a www.telenor.hu/fenntarthatosag oldalon, valamint a 2015-ös év eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentésében.