Rekord mennyiséget interneteztek a Telenor ügyfelei a karácsonyi időszakban

Belföldön idén is ingyen mobilinternetezhettek a Telenor ügyfelei az ünnepek alatt: december 24-én, 25-én és 26-án adatforgalmi korlátok nélkül elérhető hálózaton közel kétmillió felhasználó mintegy 700 terabájtos adatforgalmat generált. Ez a tavalyi ingyenes karácsonyi forgalomhoz viszonyítva 30%-os növekedést, egy átlagos időszakhoz képest pedig mintegy kétszer nagyobb forgalmat jelent. Idén az SMS-ek és hanghívások számában is tapasztalhatóak a változások.

A Telenor havidíjas és feltöltőkártyás ügyfelei szenteste és karácsonykor egyaránt korlátlanul használhatták a Hipernet adathálózatot: a vállalat ezzel a gesztussal ügyfeleinek ünnepeit kívánta gondtalanná tenni. A hálózati statisztikák alapján a Telenor ügyfelei éltek az ingyenes mobilinternetezés lehetőségével, december 24-én, 25-én és 26-án összesen közel 700 terabájtnyi adatot forgalmaztak a Telenor ügyfelei mobil eszközeikről, ami a szokványos napok forgalmának kétszerese. A napi adatforgalmi rekord is megdőlt, a Telenor ügyfelei által beállított új rekord 234 terabájt adatforgalom 24 óra alatt, ez körülbelül 152 ezerdarab DVD adatmennyiségének felel meg. A növekedés persze nem meglepő, mivel a Telenor felmérése[1] szerint az emberek elsődlegesen online köszöntik egymást karácsonykor.

Hosszabb hanghívások karácsonykor, korlátlanság a mindennapokban

Az ünnepi időszakban a hanghívásokkal töltött idő a korábbi évhez képest idén karácsonykor növekedést mutatott, ami a szolgáltató feltételezése szerint az idén ősszel bevezetett, már a legkisebb csomagban is korlátlan hálózaton belüli hívást kínáló BLUE tarifáknak is köszönhető – a hétköznapokban megtapasztalt gondtalan, korlátlan hanghívás karácsonyi időszakban is hosszabb hanghívásokra bátorítja az embereket. Az ünnepi SMS-ek mennyiségében a korábbi évek trendjének megfelelő mértékű csökkenés tapasztalható, ami az online üzenetküldő alkalmazások térnyerésének hatása.

Mire szolgál a mobiltechnológia karácsonykor?

Az ügyfelek megváltozó kommunikációs szokásait jelzi a Telenor nem reprezentatív online felmérésének[2] eredménye is, miszerint a felhasználók többsége (83,6%) az ünnepi jókívánságok elküldésére elsősorban a Facebookot és más közösségi felületeket használják, lekörözve a telefonhívást (77,1%) és az SMS-t (42,2%). A Telenor felmérése szerint karácsonykor a felhasználók fele tartja hasznosnak a mobilinternet által biztosított szórakozási lehetőségeket – játék, zenehallgatás, filmnézés –, és a válaszadók harmada (27,3%) a karácsonyi zenék lejátszására is használja mobilját ilyenkor. A készülékek ezen túl kiemelt szerepet kapnak a karácsonyi receptek keresésekor és azok elkészítésekor (45,4%), a közös ajándékok beszerzéséről való egyeztetéskor (26,9%), de az ünnepi menetrendek és programlehetőségek, házilag készíthető ajándékok keresését is sokan intézik mobilon.


[1]   A nem reprezentatív felmérés adatfelvétele 2016. november 2. és 10. között zajlott a Telenor Magyarország Facebook-követőinek körében, 1931 válaszadó részvételével.