A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) technológia idén februárban, a Mobile World Congress kiállításon robbant hatalmasat. Számos készülékgyártó, szoftverfejlesztő cég és startup rukkolt elő új megoldásokkal, ami előrevetítette, hogy a technológia hamarosan gyors terjedésnek indul. A Telenor már áprilisban a Hipersuli digitális oktatási programjának osztályaiban tesztelte a VR oktatási célú alkalmazását, majd az UNICEF gyermekjogokkal foglalkozó Ébresztő-Óra foglalkozásain készített 360 fokos gömbpanoráma felvételt, amelyet szintén VR sisakban megtekintve úgy érezheti a néző, hogy személyesen is ott ül az előadáson. Most az UNICEF karácsonyi kampányában a világhírű színész, Ewan McGregor főszereplésével kapott fontos szerepet az innovatív megoldás.
A VR technológia lebontja a határokat
Az UNICEF karácsony idején a VR-t választotta, hogy innovatív módon mutassa be munkáját, működését, eredményeit. Ewan McGregor és egy kilenc éves kenyai kisfiú, Job szereplésével készült videót a Gyermekbénulás Világnapjára jelentette meg az UNICEF. A videó üzenete arra a történelmi pillanatra hívja fel a figyelmet, hogy 99%-ban már sikerült megállítani ezt a fertőző járványt, most pedig az utolsó 1% eléréséhez kér támogatást a szervezet. A videó Kenyában készült és a világ minden táján levetítik.
„Az UNICEF komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a leginnovatívabb technológiák segítségével mutassa be életmentő munkáját. A VR egy nagyon jó megoldás az emberek érzékenyítésére, és bár virtuális technológiának hívjuk, a valóságot mutatjuk meg az érdeklődőknek. Külön köszönjük a Telenornak, hogy az Ébresztő Óra támogatása mellett technológiai kérdésekben is számíthatunk a segítségükre.” – mondta el Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság ügyvezetője.
Az UNICEF karácsonyi adománygyűjtő kampányának keretében látható „VR kiállítás” 2016. december 13. és 23. között tekinthető meg az Allee Bevásárlóközpontban, az emeleti Costa Coffee előtti területen.