Több mint 40 ezer feltöltött SIM kártyát, 1300 mobiltelefont, wifi hotspotokat és egyéb kommunikációs eszközöket ajánl fel a Yettel az Ukrajnából menekült emberek megsegítésére

2022. március 4., péntektől több mint 40 ezer darab, előre feltöltött SIM kártyát biztosít az Ukrajnából menekülők számára a Yettel. A SIM kártyákat előzetesen feltölti a mobiltársaság, így a rászorulók a következő szolgáltatásokhoz jutnak:
-    a kártya aktiválásának első napján korlátlan magyarországi mobilinternet hozzáférés
-    5GB mobilinternet (30 napon belül felhasználható)
-    50 perc belföldi hanghívás (30 napon belül felhasználható)
-    díjmentes nemzetközi hívás alapdíjas ukrán telefonszámokra (visszavonásig)
-    díjmentes roaming Ukrajna területén (visszavonásig)

Szintén a segélycsomag része 1300 darab mobiltelefon is. A SIM kártyákat és telefonokat a kontingens erejéig ukrán személyi dokumentummal rendelkezők vehetik igénybe a határmentén kihelyezett regisztrációs pontokon Záhonyban, Lónyán és Tiszabecsen, valamint két budapesti helyszínen, a Nyugati pályaudvarhoz közel eső WestEnd City Centerben és az Aréna plázában található Yettel üzletekben.

A mobiltársaság a Magyar Református Szeretetszolgálattal (MRSZ) együttműködve további telekommunikációs eszközöket és szolgáltatásokat is biztosít a krízishelyzetben: az MRSZ rendelkezésére bocsátott 10 db, korlátlan hang- és mobilnet-hozzáféréssel rendelkező telefont, amit a segélyszervezet koordinálásában kvázi „telefonfülke” funkcióval bárki igénybe vehet a határátkelők közelében és a Nyugati pályaudvarnál. Ugyanígy a menekültek támogatására üzembe helyeztek 4 darab nagy kapacitású, könnyen mobilizálható wifi routert, amelyre ingyenesen csatlakozhatnak a felhasználók. Ezek elérhetősége a segélyszervezet koordinálásában változhat: helyileg ott biztosítják, ahol éppen a legnagyobb igényt látják rá.

„A humanitárius partnerszervezeteinkkel folyamatos kapcsolatban vagyunk és rendszeresen konzultálunk. A szakemberektől érkező igények alapján arra törekszünk, hogy telekommunikációs szolgáltatásainkkal, szakértelmünkkel és kollégáink összefogásával lehetőleg gyors és releváns segítséget nyújtsunk a krízishelyzetben.” – mondta el Peter Gazik, a Yettel Magyarország vezérigazgatója.

A Yettel munkatársai belső szervezésben tárgyi-, élelmiszer- és pénzadománygyűjtést is folytatnak a törökbálinti Yettel székház, a szegedi ügyfélszolgálati központ és az értékesítési hálózatban dolgozó munkatársak részvételével. A munkatársak révén összegyűlt pénzadományt a Yettel Magyarország Zrt. megduplázza.

A Yettelnél továbbra is érvényben van, hogy jóváírja az Ukrajnában roamingoló ügyfeleinek SMS-, hívás- és adatforgalmi költségeit és a hazai hálózatából ukrán telefonszámokra indított nemzetközi hívások díját. A jóváírás folyamatáról az alábbi linken tájékozódhatnak a társaság ügyfelei: https://yettel.hu/jovairas