A Telenor Magyarország online kérdőívét bárki kitöltheti, aki szeretné felmérni a biztonságos internethasználatra, az online térben való veszélyekre vonatkozó saját tudását. A valós élethelyzetekre vonatkozó kérdések többek között adatbiztonsággal, internetes zaklatással és digitális lábnyommal kapcsolatos témákról szólnak. A pár perc alatt kitölthető kérdőívvel a társaság célja, hogy felmérje saját közösségimédia-követőinek tudatosságát.
A Telenor fontos célkitűzése, hogy a technológia segítségével csökkentse a társadalmi egyenlőtlenségeket és segítse a korszerű, digitális oktatás terjedését, ezért kiemelt figyelmet fordít a biztonságos netezéssel kapcsolatos ismeretterjesztésre és tudatosításra a gyerekek körében. 2017-ben több mint 4 ezer diákot ért el biztonságos internet oktatásával. A vállalat önkéntes munkatársai országszerte összesen 150 órában tartottak oktatást 1600 diáknak, többek között a Digitális Témahét programsorozat keretében, amelyez a Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli révén csatlakozott.
Az önkéntesek szerepet vállaltak a Momentán Társulattal és a TanárBlog szakembereivel közös interaktív programban is. Az improvizációs színházi elemeket és játékos feladatmegoldásokat tartalmazó foglalkozásokat szerte az országban 9 alkalommal tartották meg középiskolásoknak – köztük a Hipersuli, az E-tanoda és a Kórházsuli programokban részt vevő fiataloknak. Emellett több Telenor-munkatárs saját gyermeke osztályában is tartott tudatosító foglalkozást a Hipersuli TudatosNet tananyagait felhasználva. A nyári szünidőben pedig a MOBIDIK - Mobil Digitális Iskola közreműködésével az Erzsébet táborokban táborozó iskolások beszélgethettek a témáról szakértők közreműködésével.
A gyermekek segítőit képzi a Telenor Csoport
A Biztonságos Internet Nap alkalmából a Telenor Csoport bejelentette, hogy együttműködésre lép a telefonos gyermeksegély-szolgálatokat tömörítő nemzetközi szervezettel, a Child Helpline Internationallel. Ennek keretében egy, a gyermekek online védelmét segítő online képzési modult indítottak gyermeksegély-vonalak munkatársai és önkéntesei számára. A jelenleg angol nyelven elérhető képzési anyag alapvető ismereteket ad a gyerekek online biztonságáról és digitális készségeiről, olyan praktikus helyzetek bemutatásával, amellyel a szakemberek is találkozhatnak mindennapi munkájuk során – mint például az online zaklatás. A szervezet adatai szerint 2016-ban világszerte közel 24 millió gyermek fordult gyermeksegély-szolgálathoz.