var gtmExponeaConfig = { target: 'https://api-erica.pannon.hu', token: '3aaa625a-71d2-11eb-a41d-0eef85269f59', new_experiments: 'sync', track: { google_analytics: false, visits: true, default_properties: { source: 'WEB', language: 'hu', logged_in: false} } }; if (false) { gtmExponeaConfig.push = { safari: { websitePushID: 'web.hu.yettel' }, } } !function(e,n,t,i,o,r){var a=4e3,c="xnpe_async_hide";function s(e){return e.reduce((function(e,n){return e[n]=function(){e._.push([n.toString(),arguments])},e}),{_:[]})}function m(e,n,t){var i=t.createElement(n);i.src=e;var o=t.getElementsByTagName(n)[0];return o.parentNode.insertBefore(i,o),i}r.target=r.target||"https://api.exponea.com",r.file_path=r.file_path||r.target+"/js/exponea.min.js",e[t]=s(["anonymize","initialize","identify","update","track","trackLink","trackEnhancedEcommerce","getHtml","showHtml","showBanner","showWebLayer","ping","getAbTest","loadDependency","getRecommendation","reloadWebLayers"]),e[t].notifications=s(["isAvailable","isSubscribed","subscribe","unsubscribe"]),e[t].snippetVersion="v2.1.0",function(e,n,t){e[n]["_"+t]={},e[n]["_"+t].nowFn=e[t]&&e[t].now?e[t].now.bind(e[t]):Date.now,e[n]["_"+t].snippetStartTime=e[n]["_"+t].nowFn()}(e,t,"performance"),function(e,n,t,i,o,r){e[o]={sdk:e[i],sdkObjectName:i,skipExperiments:!!t.new_experiments,sign:t.token+"/"+(r.exec(n.cookie)||["","new"])[1],path:t.target}}(e,n,r,t,o,RegExp("__exponea_etc__"+"=([\w-]+)")),function(e,n,t){m(e.file_path,n,t)}(r,i,n),function(e,n,t,i,o,r,s){if(e.new_experiments){!0===e.new_experiments&&(e.new_experiments={});var p=e.new_experiments.hide_class||c,u=e.new_experiments.timeout||a,_=encodeURIComponent(r.location.href.split("#")[0]),l=e.target+"/webxp/"+n+"/"+r[t].sign+"/modifications.min.js?http-referer="+_+"&timeout="+u+"ms";"sync"===e.new_experiments.mode&&r.localStorage.getItem("__exponea__sync_modifications__")?function(e,n,t,i,o){t[o][n]="<"+n+' src="'+e+'">",i.writeln(t[o][n]),i.writeln("<"+n+">!"+o+".init && document.writeln("+o+"."+n+'.replace("/'+n+'/", "/'+n+'-async/").replace("><", " async><"))")}(l,n,r,s,t):function(e,n,t,i,o,r,a,c){r.documentElement.classList.add(e);var s=m(t,i,r);function p(){o[c].init||m(t.replace("/"+i+"/","/"+i+"-async/"),i,r)}function u(){r.documentElement.classList.remove(e)}s.onload=p,s.onerror=p,o.setTimeout(u,n),o[a]._revealPage=u}(p,u,l,n,r,s,o,t)}}(r,i,o,0,t,e,n),function(e,n,t){e[n].start=function(i){i&&Object.keys(i).forEach((function(e){return t[e]=i[e]})),e[n].initialize(t)}}(e,t,r)}(window,document,"exponea","script","webxpClient", gtmExponeaConfig); 1;

Elindult a VoLTE a Telenornál

Nem kérdés, hogy lesz-e VoLTE a Telenornál! Az új technológiát a korábbinál két-háromszor gyorsabb hívásfelépülés és HD hangminőség jellemzi.

Gyorsabb hívásfelépülést és jobb hangminőségű hívásokat hoz a Telenor által közelmúltban indított Voice over LTE (VoLTE) technológia, ami lehetővé teszi, hogy a Telenor ügyfelei egyszerre bonyolítsanak hanghívást és élvezzék a Hipernet 4G adatkapcsolat előnyeit.

Mostanáig a Telenor 4G és 4G+ képes hálózatán kizárólag mobilinternetes adatátvitel volt lehetséges, a hanghívások 2G vagy 3G technológiát használtak, vagyis a hívás közbeni adatkapcsolat is 2G-re vagy 3G-re korlátozódott. A Telenor most bevezetett szolgáltatása, a VoLTE technológia azonban a hanghívások továbbítását is lehetővé teszi a szolgáltató negyedik generációs hálózatán.

A Telenor egy sikeres pilotprojekt keretében 3200 ügyfelével tesztelte a VoLTE működését. 2019. január 23-tól a szolgáltató 72 órán belül  elérhetővé teszi a szolgáltatást a már most kompatibilis, Telenor-specifikus szoftverrel rendelkező okostelefont használó havidíjas előfizetők készülékén. Ezt követően pedig a VoLTE-t támogató készülékek száma folyamatosan bővül, és a szolgáltatás fokozatosan  elérhetővé válik  a 4G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek részére.

A Telenor elérhető legmodernebb technológiákat (4G, 4G+) használó Hipernet-szolgáltatásaihoz a területi lefedettséget figyelembe véve jelenleg a  magyar lakosság 99,5%-a férhet hozzá. Az új technológia országos használatával a korábbinál hatékonyabbá válik a 4G hálózat kihasználtsága és nagyobbb területen válik elérhetővé a HD minőségű hanghívás. A VoLTE segítségével telefonálás közben is a technológiailag elérhető leggyorsabb 4G adathálózat használható – például navigáció, chatelés, zene streaming vagy akár olyan nagyobb sávszélességet igénylő szolgáltatások, mint a Telenor MyTV vagy a YouTube használata esetén.

Jelent-e plusz költséget vagy adatforgalmat a VoLTE az ügyfeleknek?

A percdíj alapon számlázott VoLTE hanghívás nem jár az ügyfelek számára érzékelhető adatforgalommal, vagyis nem csökkenti mobilinternetes adatkeretüket. Ezzel a technológiával másodpercekkel rövidebb ideig tart a hívás felépülése: gyorsabban csörög a hívott félnél a telefon, valamint hamarabb megjelenik a kijelzőn a bejövő hívás.

„Egy VoLTE hívás felépülése és kapcsolási ideje gyorsabban történik, mint a tipikus 6 másodperc. Technológiai szempontból a VoLTE azért képes a korábbi technológiánál kiválóbb hangminőséget produkálni, mert jobb eredményt bíztosító hang-kódolást használunk. A 2G/3G hálózatok képességeit ez a technológia meghaladja, ehhez a lakosság 99,5%-a számára elérhető Hipernet 4G kapacitása szükséges” – mondta el Koller György, a Telenor Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.

A VoLTE bevezetéséhez szükséges műszaki megoldást teljeskörűen a Huawei Technologies szállította és implementálta virtualizált platformon. A szolgáltatás bevezetéséhez szükséges készülékoldali támogatás pedig a készülékgyártók szoftveres közreműködésével valósult meg.   

A VoLTE-t jelenleg támogató, és a technológiával fokozatosan frissülő készülékek listája elérhető a Telenor weboldalán.

Mikor tudják élvezni a VoLTE technológiát az ügyfelek?  

Ha a fent említett készüléket használó, aktív adatcsomaggal rendelkező Telenor-ügyfelek elfogadják a készülékgyártók legújabb szoftverfrissítést, azzal automatikusan VoLTE-képes lesz a készülékük.

1. Gyorsabb hívásfelépülési idő

2. Egyszerre több alkalmazás használható:

  • beszélgetés közben egyszerre lehet navigálni és zenét hallgatni
  • beszélgetés közben is lehet netezni
  • telefonálás közben is lehet chatelni, facebookozni, emaileket betölteni

3. Érezhetően jobb hangminőségben lehet telefonálni

***

Az elmúlt években a Telenor Magyarország jelentős fejlesztéseket hajtott végre mobilhálózatán, hogy ügyfelei az egész országban, a lehető legjobb minőségben élvezhessék a Hipernet előnyeit. A fejlesztéseknek köszönhetően az elérhető legmodernebb technológiákat (4G, 4G+) használó mobilinternet-hálózatának szolgáltatásaihoz jelenleg a magyar lakosság 99,5%-a férhet hozzá.  A 4G+ technológia már több mint ezer bázisállomáson érhető el a Telenornál, amellyel akár a 4G-nél kétszer gyorsabb, 300 Mbps-os letöltési sebesség is elérhető a technológiát támogató készülékekkel. A Telenor számára kiemelt fontosságú, hogy a hazai kistelepülésekre is elvigye a szélessávú mobilinternetet: jelenleg 2700, hatezer főnél kisebb lélekszámú településen érhető el a 4G szolgáltatás. A vállalat az épületek több fallal elválasztott, belső helyiségeinek ellátottságára is figyelmet fordít, így mostanra már  a lakosság 95%-a már kiváló beltéri – deep indoor – 4G lefedettséget élvezhet.