Magas forgalom


Mit jelent a magas forgalom?

A magas forgalom az Elektronikus hírközlési törvény (továbbiakban EHT) által meghatározott folyamat, melynek értelmében az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott magasforgalmi összeghatárig vagy adatmennyiségig használhatod előfizetésedet. Az összeghatár vagy adatmennyiségi limit elérését megelőzően, és annak elérésekor értesítünk a teendőkről.


Magas forgalom – összeghatár

A lakossági (tehát magánszemély, valamint lakossági kezelést kérő cég/egyéb szervezet nevén lévő) és kisvállalkozói ajánlat keretében legfeljebb 50 előfizetéssel rendelkező számlás előfizetésekre a limit a szerződéskötést követő 1-6. hónapban:

  • lakossági előfizetőknek 16 500 Ft/hívószám,
  • kisvállalkozói előfizetéssel 11 500 Ft/hívószám.

A szerződéskötést követő 7. hónaptól a limit számításának alapját a telefonszám megelőző 6 havi legmagasabb kiszámlázott értéke adja, de minimum 25 400 Ft/hívószám.

Egyedi limitmegállapodás megkötésére van lehetőség – erről lejjebb a „Hogyan kérhetek limitemelést?” részben olvashatsz –, de a magas forgalmi limit csökkentésére sajnos nincs.

Amennyiben eléred a magasforgalmi limit összegének a 80%-át, díjmentes SMS-ben küldünk értesítést, ha eléred a összegnek a 100%-át, akkor korlátozzuk a forgalmadat.

forgalomkorlátozás azt jelenti, hogy annak ideje alatt belföldön csak hanghívást, SMS-t, MMS-t tudsz fogadni, valamint eléred a Telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1220-on és a segélyhívó számokat (pl. 107 rendőrség); de külföldön hanghívást és SMS-t sem tudsz fogadni.

korlátozás feloldását kérheted

  • előleg befizetésével,
  • vagy ha a magas forgalommal érintett számla összegét befizeted.

Amennyiben magas forgalmi SMS-értesítést kaptál, az SMS-ben szereplő előleget legegyszerűbben a Yettel fiókodban bejelentkezve, a Számlák oldalon (A hangalapú és internetalapú szolgáltatásokat különböző mértékben terheli az áfa, a pontos összegért hívd a Telefonos Ügyfélszolgálatot belföldről a 1220-as, külföldről a +36202000000 számon), vagy személyesen értékesítési pontjainkon tudod rendezni.

A magas forgalmi limit a Te érdekedet is szolgálja, mert megakadályozza például, hogy ha készülékedet ellopják vagy elveszted és ezt csak később veszed észre, akkor ne kaphass akár 100 000 Ft nagyságú számlát.


Hogyan kérhetek limitemelést?

Bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetőséged van az aktuális számlázási ciklusodra ideiglenes, majd a következő számlazárástól akár végleges limitemelést is kérni, telefonos ügyfélszolgálatunkon (1220).

A limitemelés mind aktív, mind pedig korlátozott státuszban kérhető.


Mi a teendő, ha SMS-értesítést kaptam magas forgalom miatt?

Magas forgalmi SMS-értesítést az alábbi esetekben kaphatsz:

  1. Az előfizetésedhez tartozó magas forgalmi összeghatár 80%-ának elérésekor.
  2. Ha forgalmad eléri a magas forgalmi limit értékének 100%-át, az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a kimenő forgalmadat.

Az 1. esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Befizeted a kért előleget, így nem korlátozzuk a forgalmadat.
  • Nem fizetsz be előleget, így ha eléred a limit 100%-át, korlátozzuk a kimenő forgalmadat.
  • Nem fizetsz be előleget és nem éred el a limit 100%-át, így nem korlátozzuk a kimenő forgalmadat.
  • Bizonyos feltételek teljesülése mellett limitemelést kérsz.

Az előfizetéseden beállított magas forgalmi összeghatár 100%-ának elérésekor az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a forgalmadat. Ebben az esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Befizeted a kért előleget, így a korlátozást feloldjuk.
  • Nem fizeted be a kért előleget, hanem megvárod, amíg elkészül a magas forgalmat tartalmazó számlád, és a számla befizetéséig az előfizetésed korlátozva marad.
  • Bizonyos feltételek teljesülése mellett limitemelést kérsz.


Mi a teendő, ha rendeztem a magas forgalmi előleget/számlát?

Amint a magas forgalmi előleg vagy a magas forgalmat tartalmazó számlát befizetted, hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat (1220), és maximum 72 órán belül feloldjuk a korlátozást.


Magas forgalom - adatkorlát

A Yettel bizonyos tarifacsomagok és szolgáltatások kapcsán adatkorlátot állít be. Amennyiben eléred az adott tarifacsomagohoz vagy szolgáltatáshoz tartozó adatmennyiség 80%-át, díjmentes SMS-ben értesítünk, ha eléred a 100%-ot, akkor korlátozuk forgalmadat.

Az adatmennyiségi forgalomkorlátozás azt jelenti, hogy annak ideje alatt az internetelérés sebességét lassítjuk a tarifacsomagokhoz és szolgáltatásokhoz tartozó leírás szerint. A korlátozás (lassítás) a számlázási ciklus végéig tart.

A magas forgalmi adatkorlát a te érdekedet szolgálja, mert így tudhatod, hogy éppen hol tartasz az adatforgalmazással.


Mi a teendő, ha SMS-értesítést kaptam magas forgalmi adatkorlát miatt?

Magas forgalmi SMS-értesítést az alábbiak szerint kaphatsz:

  1. Az előfizetésedhez tartozó magas forgalmi adatkorlát 80%-ának elérésekor.
  2. Ha forgalmad eléri a magas forgalmi adatkorlát 100%-át, az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a kimenő forgalmadat.

Az 1. esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást rendelsz meg, így nem lassítjuk a forgalmadat.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást, így ha eléred a limit 100 %-át, lassítjuk az internetelérés sebességét.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást és nem éred el a limit 100 %-át, így lassítjuk az internetelérést.

Az előfizetéseden beállított magas forgalmi adatkorlát 100%-ának elérésekor az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a forgalmadat (lassítás). Ebben az esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást rendelsz meg, melynek aktiválása után a korlátozást feloldjuk.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást, hanem megvárod, amíg a számlázási ciklusod és addig előfizetésed korlátozva marad.