Mi a VoWIFI?

Ez egy rövidítés, mely a Voice over WIFI, vagyis a wifi-hívás kifejezést takarja. A WIFI a legelterjedtebb otthoni rádiós hálózat, mely ma szinten mindenkinél előfordul.
 

Miért jó ez nekem?

A technológia segítségével minden olyan, internetelérést biztosító WIFI hálózaton keresztül telefonálhatsz, melyhez sikeresen csatlakoztál. Ily módon ott is beszélgethetsz, ahol a mobilhálózat lefedettségét nem lehet biztosítani. A szolgáltatás mellé biztosítjuk az SMS -eket is.

 4G és VoWIFI

A készülék hívás közben is nyugodtan ki- és bemozoghat a WiFi által lefedett területekről, amennyiben 4G/LTE lefedettség elérhető, hívásod észrevétlenül folytatódik. Ráadásul ugyanúgy HD minőségben!

 SMS

Akár még gyenge WIFI jel esetén is használható az SMS, mely nem olyan érzékeny a hálózat minőségére, mint a hang!md-12

 Egyszerű

A készülék automatikusan választ a hálózatok között, a szolgáltatás pedig egyszeri- és havidíj nélkül igénybe vehető


 

Mi szükséges ahhoz, hogy a VoWIFI előnyeit élvezhesd?

  • Hang alapú Yettel előfizetés
  • VoWIFI képes készülék
  • Megfelelő szoftver verzió
  • 4G képes SIM kártya aktív internet szolgáltatással
  • Megrendelt VoWIFI szolgáltatás
  • Aktív WIFI kapcsolat, melyen elérhető a nyilvános Internet
  • A beállítási útmutató Android készülékhez vagy iPhone (iOS) készülékhez.


 

Hogyan történik a megrendelés?

A szolgáltatás egyszeri és havidíj mentes módon megrendelhető a Yetteles telefonszámodról elküldött „VOWIFI” kódszóval a 1744 -es telefonszámon keresztül. A megrendelésről megerősítő üzenetet kapsz. Ezután már csak a megfelelő beállításokat kell megtenni, hogy élvezhesd a Yettel VoWIFI szolgáltatását!


 

A készülék beállítása:

Beállítások > Kapcsolatok > Wi-Fi-hívás/Be

vowifi android 01

vowifi android 02

vowifi android 03

Beállítások > Mobilhálózat > Wi-Fi-hívások/Be

vowifi iPhone

vowifi iPhone

vowifi iPhone


A Yettel hálózatán VoWIFI használatára alkalmas készülékek:

  • Samsung Galaxy A02, Samsung Galaxy A03, Samsung Galaxy A03 Core, Samsung Galaxy A12, Samsung Galaxy A13, Samsung Galaxy A21S, Samsung Galaxy A22, Samsung Galaxy A22 5G, Samsung Galaxy A31, Samsung Galaxy A32 5G, Samsung Galaxy A32/Galaxy A32 LTE, Samsung Galaxy A33 5G, Samsung Galaxy A42 5G,  Samsung Galaxy A51, Samsung Galaxy A52, Samsung Galaxy A52 5G, Samsung Galaxy A52S 5G, Samsung Galaxy A53 5G, Samsung Galaxy A71, Samsung Galaxy A72, Samsung Galaxy A73 5G
  • Samsung Galaxy NOTE20, Samsung Galaxy NOTE20 5G, Samsung Galaxy NOTE20 Ultra 5G, Samsung Galaxy S20 FE, Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20 5G, Samsung Galaxy S20 FE 5G, Samsung Galaxy S20 FE/Galaxy S20 FE LTE, Samsung Galaxy S20 Plus, Samsung Galaxy S20 Plus 5G, Samsung Galaxy S20 Ultra 5G, Samsung Galaxy S21 5G, Samsung Galaxy S21 FE 5G, Samsung Galaxy S21 Olympic Edition, Samsung Galaxy S21 Plus 5G, Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, Samsung Galaxy S21/Galaxy S21 Plus 5G/T2, Samsung Galaxy S22, Samsung Galaxy S22 Plus, Samsung Galaxy S22 Ultra
  • Samsung Galaxy Z FLIP3 5G
  • iPhone 15
  • iPhone 15 Plus
  • iPhone 15 Pro
  • iPhone 15 Pro Max
  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone SE
  • (2. generáció és újabb)


Gyakran ismételt kérdések

  • A WiFi hálózat minőségére sajnos nincsen hatásunk, így a megfelelő hívásélményhez jó WiFi jelerősség, és ehhez stabil internetkapcsolat szükséges.
  • A stabilitás a fontos, és nem az adatsebesség, ugyanis egy WiFi-hívás nagyon alacsony adatforgalmat generál (<50kbps). 
  • SMS-ezni szakadozó WiFi esetén is lehet!
  • A használathoz a készüléknek csatlakoznia kell a Wifi hálózathoz!
  • A segélyhívó szolgáltatás (112) a VoWIFI szolgáltatáson keresztül nem elérhető, az a jelenlegi módon, az elérhető magyar mobiltelefon-hálózatokon keresztül lehetséges.
  • A szolgáltatás csak Magyarország területén elérhető.
  • A szolgáltatás nem fogyasztja a mobilinternet-adatkeretet, viszont az igénybe vett WIFI hálózaton adatforgalmat generál.
  • SW (FW) upgrade a legutolsó verzióra.
  • Megrendelés: a VOWIFI kódszó elküldése a 1744 -re.
  • Beállítás: készüléktípusonként eltérhet (például SAMSUNG esetén: Beállítások/Kapcsolatok/WiFi hívás)
  • A készülék ekkor a WiFi hálózatot és az internetet használva kapcsolódik a szolgáltató hálózatához, így elérhető marad, és hívni is tud bármely korábban elért hálózat felé.
  • Előfeltétel: a készüléket engedélyeztük hálózati oldalon és a használó be is kapcsolta a VoWiFi hívást.
  • Amennyiben WiFi lefedett területen hívást indít -> látszik a felső ikon csíkon, a zöld indító gombon vagy a híváslistában is.

Nem, sajnos valószínűleg nem. Egyes gyártók láthatóvá teszik a menüpontot akkor is, ha a Yettel hálózatán nem elérhető (jellemzően általunk nem forgalmazott készülékeknél).

  • Technikai hibabejelentés esetén ügyfélszolgálatunk segít, illetve a VoWIFI funkció kikapcsolásával bárki visszatérhet a hagyományos használathoz. A WIFI minőségével, a helyi hálózat sajátosságaival kapcsolatos hibákkal kapcsolatban a helyi hálózat üzemeltetője tud csak segíteni.
  • A felhasználó kikapcsolhatja a WiFi hívás engedélyezését a beállításhoz hasonló módon (pl. Beállítások/Kapcsolatok/WiFi hívás).
  • Amennyiben a WiFi jelerősség lecsökken vagy megszűnik, úgy automatikusan átvált VoLTE mobil hálózatra, és visszavált WiFi-re, ha a jelerősség újra megfelelő lesz.
  • Mindez megtörténhet hívás közben is, ebből a felhasználó szinte semmit nem észlel (esetleg kis kimaradás, kattanás).
  • Fontos: Amennyiben az adott környezetben nem áll rendelkezésre 4G (VoLTE) hálózat, csak 2G/3G, úgy a WiFi lefedettségből kisétálva a hívás megszakad. Ez normális jelenség, mivel a VoWiFi és 2G/3G hálózatok között technológiailag nincs hívásátadás (handover). Ilyen eset előfordulhat, ha például az otthoni WiFi hálózatból kisétálva a garázs/pince felé, az aktív hívás megszakad.
  • Független WiFi hálózatok között sem működik az átkapcsolás.
  • Nem, a számlázása normál hanghívásként történik. A hívások díjszabása megegyezik a tarifacsomaghoz tartozó díjszabással.
  • A szolgáltatás előfizetési díja 0Ft, egyszeri díja 0Ft.

Igen, bár a készüléken szabadon ki-és bekapcsolható, lemondásra is lehetőség van, az „XVOWIFI” kódszó elküldésével a 1744-es telefonszámra.

Hálózati paraméterekkel kapcsolatos kérdések

Nyílt internet elérés szükséges, static NAT megfelelő.

Nyílt internet elérés szükséges, static NAT megfelelő.

Nem, ha van egy nyilvános WiFi is internet kijárattal, vagy a nyilvános internet egyébként elérhető. HTTP PROXY: nem zavar, mert nem http forgalom a VoWiFi.

WiFi AP-on vagy tűzfalon (ha van) engedélyezni kell az IPSec miatt az UDP 500 és 4500 -as portot. Illetve szükséges az „IPSEC passthrough” beállítása (ilyenkor az a portokat is felengedi).

80-100 kbps / kliens (~10-12 kbyte/kliens) alapon elegendő számolni a leendő forgalmat az egyidejű hívások figyelembevételével. 

Jelerősségre figyelni kell, mert készülék függően vált VoLTE-re. Gyenge WiFi esetén már érzékelhető romlás lehet a hangminőségben, amíg VoLTE-re nem vált át a készülék.