Számlás vagy feltöltőkártyás előfizetés? Találd meg a neked való Yettel tarifát!

Számlás vagy kártyás csomagot válasszak? 

A mobiltelefonok korszakának hajnalán viszonylag egyszerű volt eldönteni, hogyan kezdjünk neki egy új előfizetésnek, hiszen ezekből viszonylag kevés típust lehetett választani - nem csoda, hiszen az elérhető szolgáltatások száma is jóval limitáltabb volt. Ma már azonban sok mindenre használhatjuk a telefont a hanghívástól a videós kommunikáción, távmunkán, online játékokon át egy sor egyéb, adatforgalommal járó tevékenységig. Egyrészt tehát az a kérdés, mi mindent szeretnénk kezdeni az új előfizetésünkkal, de ez nem minden. Amikor azon gondolkozunk, hogy új mobil előfizetésünket milyen konstrukcióban indítsuk el, többek között azt is el kell dönteni, hogyan és mikor szeretnénk fizetni a használatáért. Alapvetően a havidíjas (nemzetközi megnevezés szerint post-paid) és a feltöltőkártyás (azaz pre-paid) módszerek között választhatunk - de melyik az előnyösebb? 

Miért érdemes számlás előfizetést választani? 

  • Ha ismerjük a telefonhasználati szokásainkat, tehát tudjuk, hogy havonta mennyit telefonálunk, internetezünk, megtalálhatjuk a leginkább erre szabott csomagot. 
  • Az előre látható havi költségekkel, utólagos fizetéssel biztonságosan tervezhető a telefonhasználatunk. 
  • Az egyes csomagok kedvezőbb díjszabást, extra szolgáltatásokat kínálhatnak. 
  • A tarifák mellett kedvezményesen vásárolhatunk készülékeket. 
  • Sokféle felhasználói kör számára ideális lehet a fiataloktól a sokat internetezőkön át a sokat beszélőkig. 

Összességében tehát a havidíjas előfizetések legnagyobb előnye a tervezhető, utólagos fizetés, valamint a sokféle csomag-opció, amelyekkel teljesen a használati szokásainkhoz igazíthatjuk a tarifát. 

Milyen előnyei lehetnek a feltöltőkártyás csomagoknak? 

  • Ha nem tervezhető, hogy havonta mennyit használjuk a telefonunkat, csak akkor kell feltöltésért fizetni, ha elfogy az egyenlegünk. 
  • Nincs hűségidő és fix havi költség. 
  • A feltöltéseket egyszerűen intézhetjük, a Yettel appon keresztül vagy online. 
  • Ideális gyerekeknek vagy időseknek, akik alkalomszerűen vagy korlátozottan telefonálnak. 
  • Akár másnapi kiszállítással elindítható. 
  • Kártyásoknak szóló egyedi és extra ajánlatokat tartalmaz. 

Egy feltöltőkártyás csomag alapvetően tehát egy limitált időtartamra vonatkozó megoldás, amelybe megadott mennyiségű beszéd, illetve mobilnet tartozik. Ezt manapság többek között kiegészítő készülékekhez választják, amelyeket nem használnak folyamatosan, de időről időre szükség lehet rájuk telefonáláshoz és internetezéshez. Ilyenkor megtehetjük, hogy vásárolunk egy előre meghatározott beszélgetési időtartamra és mobilnetes adatkeretre jogosító feltöltést, és csak akkor kell újabbra költenünk, ha az előzőből elfogynak a rendelkezésre álló percek, vagy elérjük az adatlimitet - és ezt is csak akkor kell megtennünk, ha újra szükség van a készülékre.  

Ismerd meg a Yettel Prime tarifacsomagokat! 

Számlás tarifacsomag választásakor már előre láthatjuk, milyen havi költséggel számolhatunk: a csomag leírásában szerepel, hogy adott havidíj fejében mennyi hanghívást, SMS üzenetet, valamint milyen mobilnetes adatkeretet kapunk. Ez a megoldás azért hasznos, mert az előre tervezésnek köszönhetően nem érhet meglepetés, minden hónapban a meghatározott díj szerepel majd a számlán. Több ilyen csomag közül választhatunk, amelyek a szolgáltatások összetételében, arányaiban, valamint a kínált kiegészítő lehetőségekben, extrákban különböznek egymástól. 

A Prime tarifák a Yettel legnépszerűbb számlás ajánlatai, mivel tervezhető költségei mellett több extra szolgáltatást is tartalmaznak. A Prime előfizetők többek között nagyobb készülékkínálatot, több kedvezményes lehetőséget és exkluzívabb ügyfélkiszolgálást kapnak, valamint akár 0 forintos készülékek vásárlására is lehetőségük van, 10%-os tartozékkedvezményt, születésnapi meglepetést és akciós HBO Max előfizetést érhetnek el. A készüléktámogatási extrák között szerepel például a kötbérmentes, 30 napos cseregarancia, illetve a díjmentes szervizfutár, amely a telefon hibája esetén az ügyfél otthonában veszi át a készüléket. Az otthoni internet-, a TV-, valamint streaming-szolgáltatás összevonásával Yettel Full csomagra lehet váltani, ami havidíj-kedvezményeket is eredményez. A Prime tarifák főbb jellemzői az alábbiak: 

  • Készülékkel vagy készülék nélkül is megvásárolhatóak  
  • Egyes tarifákban korlátlan adat és beszélgetés is elérhető 
  • Hozzáférés az ország egyre nagyobb területét lefedő, szupergyors 5G-hálózathoz 
  • Díjmentes háztól-házig szervizszolgáltatás  
  • Kedvezmény okos kiegészítőkre  
  • Elsőbbségi kiszolgálás a telefonos ügyfélszolgálaton  
  • 30 napos elállás és cseregarancia  
  • Kedvezményes HBO Max előfizetés  
  • Prime szülinap: minden évforduló különleges, a Yettel appban ilyenkor meglepetéseket talál az ünnepelt 

Mi az a hűségidő? 

Az előfizetéses készülékeknél jelenhet meg a hűségidő fogalma, de pontosan miről is van szó - mire kötelez és miért hasznos? 

  • Ha hűségidő vállalásával vásárolunk, kedvezményes áron kaphatjuk a készülékeket és a tarifát, viszont ennek fejében egy bizonyos időtartamra elkötelezzük magunkat a szolgáltató mellett. 
  • Hűségidőn belül is lehetőség van a készülékcserére. 
  • A hűségidő nélküli ajánlatok rugalmasabbak lehetnek, de ilyenkor nincsenek készülékkedvezmények és a tarifa díja is magasabb. 
  • Hűségidő nélküli megoldásokat találhatunk a Yettel Full, Yepp és Prime tarifák között is. 

Így válaszd a számodra legmegfelelőbb tarifát! 

Elsőre talán bonyolultnak tűnhet a sokféle elérhető tarifacsomag, a megannyi szolgáltatás, extra lehetőség, ezért érdemes inkább a másik oldalról elkezdeni a tervezést. Gondoljuk végig, mire és hogyan szeretnénk használni az új telefonunkat: egy adott hónapban mennyi hanghívást bonyolítunk, hány üzenetet küldünk, mennyit böngészünk, milyen adathasználattal járó tevékenységekhez szoktunk hozzá, és milyen gyakran szeretnénk külföldről mobilozni. 

Ezután már könnyebb végigböngészni, melyik előfizetés biztosítja ehhez a legjobban illeszkedő szolgáltatásokat, de egy Yettel üzletben is segíthetnek a kollégák abban, hogy a szokások és igények felsorolása után testhezálló előfizetést javasoljanak. 



Szerző:

Bátky Zoltán
informatikai és távközlési szakújságíró, szerkesztő